Α) Σε θεωρητικό επίπεδο, αφού αναλύει τις ιδιαιτερότητες της εικόνας ως μέσου και ως λόγου, σε συσχετισμό με τις αναπτυξιακές ιδιαιτερότητες του παιδιού, εξοικειώνει τις φοιτήτριες και τους φοιτητές με ένα σημειωτικό εργαλείο ανάλυσης των εικόνων.
Εστιάζεται κυρίως στις τηλεοπτικές εικόνες με τις οποίες το παιδί καθημερινά έρχεται σε επαφή αλλά και στις ιδιαιτερότητες των εικόνων που η κύρια λειτουργία τους είναι η ποιητική (πίνακες, εικόνες παιδικής λογοτεχνίας κ.ά.).
Η σύνθετη σχέση του παιδιού με την ποιητική λειτουργία ενός οπτικού λόγου, εξ αιτίας της ουσιαστικής παιδαγωγικής της σημασίας, θα διερευνηθεί ιδιαίτερα, ενώ παράλληλα θα συμβάλει και στη δημιουργία, αναπτυξιακά κατάλληλου, καλλιτεχνικού οπτικού υλικού.
Β) Σε ερευνητικό επίπεδο, επιχειρεί να διερευνήσει μεθόδους ευαισθητοποιήσης του παιδιού στο λόγο της εικόνας και κατάλληλο παιδαγωγικό υλικό.
Τέλος, η οπτική του μαθήματος είναι κυρίως σημειωτική.